Menu strony

Letnie menu

Letnie upały dały o sobie znać tego roku zadziwiająco wcześnie. Żar leje się z nieba, a ostatnią rzeczą na którą mamy ochotę jest ciężki, „domowy” obiad. Dlatego zbilansowana i lekka dieta, będzie dla nas rozsądnym rozwiązaniem.
Gdy zależy nam na lekkim, acz smacznym śniadaniu spożywajmy nabiał – sery, jogurty, kefiry. Łączmy je z ogólnodostępnymi, a przy tym tanimi owocami: truskawkami, wiśniami czy morelami. Dzięki takiemu posiłkowi ”nakarmimy” swój organizm, zapomnimy o podjadaniu w ciągu dnia, a co za tym idzie zakończą się nasze nocne wycieczki do lodówki.

Propozycją na pyszny, oraz szybki w przygotowaniu obiad są sałatki. Zależnie od kaloryczności i gustu kulinarnego możemy dowolnie dobierać dodatki. Świeżo upieczone kawałki grillowanej piersi z kurczaka lub sery wzbogacą jej smak.

Uwielbianą przez wszystkich sałatką na lato jest sałatka grecka, która tylko latem ma najlepszy smak. I mimo, że przyrządzana w Polsce na wiele sposobów, nie zawsze ma smak zbliżony do tej podawanej na greckich wyspach – zawsze i wszędzie znika ze stołów jako pierwsza. Jej podstawowym składnikiem są pomidory, pokrojone na spore kawałki surowe ogórki, czerwona cebula pokrojona w piórka, zielona papryka w drobnych, długich paskach i oliwki. Smak podkreśla ser feta (feta to ser z mieszanki mleka owczego i koziego, ale polskie „podróbki” z mleka z powodzeniem je zastępują), przyprawa oregano i pieprz. Całość zalewamy oliwą z oliwek. Trudność wykonania: jedna gwiazdka. Taka sałata jest najbliższa oryginałowi i bardzo smaczna. Co ważne nie dodajemy ani kapusty pekińskiej ani sosów, i nie solimy gdyż sól jest z sera feta. O składniki nie trzeba się zamartwiać. Wszystkie nabędziemy w okolicznych straganach z warzywami, jak i w większych sklepach spożywczych (tutaj przykładowe promocyjne oferty już niebawem).

Zaniechajmy spożywania tłustych, smażonych potraw, które podnoszą temperaturę ciała, unikajmy pełnych tłuszczów i węglowodanów bułek z kotletem. Są to produkty obciążające żołądek, dające poczucie zmęczenia i ciężkości.

Sprawdź też

Spis posiłków kobiety ,która karmi piersią

Śmiejące się dziecko
Karmienie noworodka piersią to bez wątpienia jeden z najbardziej polecanych sposobów odżywiania. Rodzic nie musi gotować mleka sproszkowanego, co jest ponadto naprawdę komfortowe.


Lato sprzyja odchudzaniu i zdrowiu. Może powinniśmy to wziąć pod uwagę?

Jeżeli postawiłyśmy zrzucić zbędne kilogramy, musimy wyszukać taką dietę, która będzie dla nas należycie dobrana. Ważne byśmy rozsądnie podeszły do problemu. Radykalne diety są w stanie nas zniechęcić i spowodować uczucie zdenerwowania. Poszukajmy więc zdrowej diety, która będzie bogata w witaminy i minerały, a jednocześnie niskokaloryczna i... apetyczna. Tylko wtedy niegroźny nam będzie efekt jojo. Dlatego, witajcie warzywa, żegnaj kotlecie!
2018/02/02