Menu strony

Co warto wiedzieć o zdrowym odchudzaniu

Na temat odchudzania, zostało napisane niemało artykułów. Jest o nim tak wiele poglądów co ludzi którzy się odchudzają. Każdy ma wyrobione osobiste zdanie. Śniadanie to najistotniejszy posiłek całego dnia i nie trzeba z niego rezygnować. Organizm chce energii do funkcjonowania w ciągu dnia, toteż absolutnie nie można odtrącać tego posiłku.


Niedobór śniadania sprawi, że będziesz podjadać w ciągu dnia. Owoce można spożywać między posiłkami, jednak w ograniczonych dawkach i nie każdy gatunek, dlatego że niezwykle słodkie owoce np. banany czy winogrona zawierają wysoką ilość cukru. Należy spożywać owoce o niskim indeksie glikemicznym, jabłka, czereśnie. Czekoladę ceni chyba każdy.

Spożycie czekolady poprawia humor, poprawia pamięć, daje organizmowi stosownej dawki żywiołowości, wyzwala przeciwutleniacze, jakie hamują produkowanie raka. Lecz mieści również cukier. Możemy zjeść odrobinę czekolady, jednakże tylko o znacznej zawartości kakao, ok 90%. Kawa jest napojem, który umożliwia postawić organizm na nogi. Wskutek zawartości kofeiny, ustrój otrzymuje "kopa". Po wypiciu mamy możliwość lepiej się skoncentrować zwalczając uczucie ospałości. W większości różnych diet, kawa bez cukru i mleka jest dozwolona, jeśli z mlekiem (max 1.5%) to najlepiej pół godziny po węglowodanowym posiłku (przeczytaj koniecznie - poradniki dla odchudzających).

Picie wody nie ożywia odchudzania, ale wspomaga dietę. Pomaga w trawieniu na każdym etapie, filtruje organizm wypłukując toksyny. Należy selekcjonować wodę z obfitą treścią jodu, dlatego że aktywizuje ona tarczycę, która ma bezpośrednie działanie na przemianę materii i wydzielanie insuliny.

Wieczerze trzeba spożyć przynajmniej 2 godziny przed pójściem spać, ponieważ w okresie snu metabolizm zwalnia. Jest pogląd, że jest dozwolone zjeść wieczerzę nawet o 22-giej, o ile spać idziemy o północy bądź później. Trzeba również wziąć pod uwagę biorytm organizmu, z jakiego wypływa, że nasz organizm o wskazanych porach jest w największym stopniu dynamiczny, a w innych szykuje się do snu. Terminy te są zależne od własnego zwyczaju życia, z tej przyczyny harmonijny sen i posiłki są ogromnie istotne.
2018/07/11