Menu strony

Spis posiłków kobiety ,która karmi piersią

Karmienie noworodka piersią to zdecydowanie jeden z najbardziej naturalnych sposobów odżywiania. Rodzic nie musi przygotowywać mleka sproszkowanego, co jest poza tym naprawdę komfortowe.


Dodatkowo, mleko kobiety posiada w składzie wszystkie składniki, które są niezbędne maluchowi – pełen pakiet witamin i mikroelementów. Powszechnie wiadomo jednakże, że to co je karmiąca kobieta ma znaczący wpływ również na zdrowie noworodka. W jaki sposób w takim razie powinna prezentować się jej dieta? Czy naprawdę powinna być ona związana z eliminacją poszczególnych potraw?

Kobieta z dzieckiem
Co najważniejsze, warto zatroszczyć się o to, by w diecie znalazła się jak największa liczba warzyw oraz owoców. Generalnie lekarze zalecają, że powinna się ona opierać na tradycyjnej piramidzie zdrowego żywienia i w sumie dieta (adres tej strony) karmiącej matki nie musi być odmienna niż dieta kobiety, która nie karmi i nie ma dzieci. Nie trzeba także wprowadzać ograniczeń ze strachu o alergię malucha. Dopiero, gdy rodzice zauważą, zależność pomiędzy określonymi produktami a reakcjami dziecka, wówczas można zdecydować się na wyeliminowanie określonym artykułów. Na dodatek, kobiety karmiące koniecznie powinny dosyć dużo pić. Jest to priorytet. Trzeba również ostrożnie odnosić się do „ludowych
Matka z dzieckiem
mądrości”, zgodnie z jakimi młoda mama nie powinna spożywać jakichkolwiek smażonych czy wzdymających potraw. Rzecz jasna, warto zmniejszyć ich spożycie, ale głównie przez wzgląd na fakt, że mogą się one okazać szkodliwe dla kobiety. Dziecko nie odczuje jeśli jego mama pozwoli sobie na kotleta schabowego.

Konieczne jest jednak, by tłuszcze nasycone nie stanowiły większej części diety. W takim przypadku bowiem mogą pojawić się naprawdę duże problemy. Kiedy rodzice zanotują jakiekolwiek niepokojące objawy i zaczynają sądzić, że ich pociecha jest uczulona na konkretny rodzaj pokarmów, w takim razie powinni zdecydować się na tak zwaną dietę eliminacyjną. Polega ona przede wszystkim na odstawieniu tych rzeczy, które podejrzewa się o wywołanie niechcianej reakcji. Jeśli taki krok przyniósł rezultat, wtedy nie należy ich kolejny raz włączać do diety, przynajmniej przez jakiś czas (dieta kobiety karmiącej naDieta (jesteśmy tutaj) dla matek, jakie karmią swoje dzieci piersią musi być przede wszystkim zdrowa. Warto stosować się do znanych zasad oraz zbilansować dietę zgodnie ze swoimi preferencjami.
2018/07/12