Menu strony

Co i jak spożywać żeby nie przybrać na wadze - dieta dobrych i złych kalorii

Teraz mnóstwo ludzi zaczyna coraz mocniej interesować się zdrowym trybem życia. Zaczynamy zwracać dużą uwagę nie tylko na to, jak wyglądamy, ale także na to, co jemy. Zdrowe odżywanie stało się prawdziwą modą, z czego kategorycznie powinniśmy się wszyscy cieszyć. Oznacza to przecież, że ekologiczna żywność jest nie tylko łatwiej dostępna, ale także tańsza. Kiedy Ty także przykładasz wielką wagę do swojego wyglądu, wówczas bez wątpienia niejednokrotnie zastanawiałaś się nad przejściem na dietę.

Noworoczne zmiany dla zdrowia
Czy jednakże diety tak naprawdę są nam potrzebne do tego, aby cieszyć się dobrym zdrowiem, a w dodatku świetnie wyglądać? Okazuje się, że nie - wystarczy tylko zwracać większą uwagę na to, co się je. Wiele z nas podświadomie eliminuje ze swojej diety produkty wysokokaloryczne - najczęściej myślimy, że produkty o dużej zawartości kalorii to zabójcza bomba dla naszej figury. Zamiast tego zazwyczaj wolimy zjeść dla przykładu jabłko, które wydaje nam się wyjątkowo zdrowe - czy jednakże zastanawiałaś się nad tym, dlaczego często po spożyciu takiego jabłka od razu robisz się z powrotem głodna? Otóż okazuje się, że nie wszelkie produkty o niewielkiej zawartości kalorii są dla naszych organizmów takie dobre.

W takich sytuacjach proste liczenie kalorii na niewiele się zda - trzeba wtedy zacząć zwracać większą uwagę na inne wskaźniki. Czy słyszałaś kiedyś na przykład o diecie dobrych i złych kalorii? Jeśli nie, wtedy kategorycznie powinnaś poczytać na ten temat nieco w internecie. Dieta ta opiera się głównie nie na kaloryczności konkretnych rzeczy, ale na wysokości ich indeksu glikemicznego.

Nie wystarcza Ci ten krótki tekst zamieszczony na tej stronie? Nie przejmuj się i sprawdź więcej (https://ortodoncjabecker.pl/) w tym miejscu, znajdziesz tam dodatkowe informacje.

Jeżeli zjesz produkt o wysokim indeksie glikemicznym (jak dla przykładu wspomniane wcześniej jabłko, wtedy poziom cukru w Twojej krwi gwałtownie się podnosi, a później równie szybko opada, co jest powodem wracającego uczucia głodu. Produkty o niewysokim indeksie glikemicznym hamuje także tworzenie się tłuszczu. Dieta dzieli produkty spożywcze na te, które mają dobre kalorie oraz te, których bez wątpienia powinnaś unikać - fajne porady.

Do tej pierwszej grupy należą głównie mięso, ryby, produkty pełnoziarniste, owoce o niedużej ilości kalorii oraz chudy (odnośnik) nabiał. Unikać powinnaś raczej białego chleba, suszonych owoców, słodyczy, jedzenia o dużej zawartości cukru czy tłustych produktów nabiałowych. Jeśli chcesz przejść na dietę dobrych i złych kalorii, wtedy powinnaś się dodatkowo nauczyć kilku rzeczy na temat łączenia ze sobą konkretnych produktów. Pierwsze efekty na pewno zauważysz już po niedługim czasie.


Sprawdź też

Badania krwi – podstawa profesjonalnej diagnostyki pacjentów

Pobieranie krwi
Współcześnie diagnostyka jest szczególnie szybko rozwijającą się dziedziną. Często z zaledwie paru mililitrów krwi można dowiedzieć się o pacjencie wyjątkowo dużo – na przykład czy jada odpowiednio, jaki jest jego prawdopodobny stan zdrowia, czy cierpi na niektóre przewlekłe choroby. Krew potrafi przenosić wszystko, co jest potrzebne dla właściwego funkcjonowania organizmu – to w niej są transportowane krwinki, tlen , jak również składniki odżywcze – i dlatego można dzięki niej otrzymać wyjątkowo wiele informacji.
2020/03/09