Menu strony
Węglowodany

Jak wspomagać swoją formę

Kiedy sporo ćwiczymy, budujemy muskulaturę, rzeźbimy ciało musimy bardzo zwracać uwagę na to co i kiedy jemy. Niezwykle istotne jest to, by dostarczać ciału wszystkich potrzebnych substancji odżywczych. Bardzo ważne są proporcje węglowodanów do białka i tłuszczów. Węglowodany są głównym źródłem energii w ciele ludzkim, stąd powinny stanowić około 60-70 procent naszego pożywienia. Na kolejnym miejscu są proteiny, potrzebne do budowy mięśni, budowania odporności i wielu innych przemian zachodzących w organizmie. Na koniec mamy tłuszcze również konieczne na przykład do rozpuszczania pewnych witamin a także prawidłowego działania neuronów.
Hodowanie kiełków

Kiełki – odkrycie starożytności

Obecnie kiełki to tylko suplement naszej diety, jednak ze względu na swoje szczególne właściwości i wartości odżywcze, należy je spożywać. Dodatkowo są estetyczną osobą każdej potrawy, nadają nowy smak. Oprócz tego są niskokaloryczne, a jednocześnie energetyczne.
święty mikołaj fitness

W jaki sposób bezproblemowo zrzucić zbędne kilogramy po świątecznej przerwie ?

Święta to wspaniała okazja do wielu rzeczy, na jakie nie można pozwolić sobie w innych porach roku. Istnieją w ciągu roku co najmniej dwa tego typu dni, szczególnie związane z religią katolicką, jednak tak mocno zakorzenione w kulturze świeckiej, że z odpoczynku od obowiązków i okazji do spotkania z bliskimi na towarzyskim gruncie korzysta dużo ludzi różnych wyznań, oraz całkiem niewierzących.
Sałatka z cieciorką

Jakim sposobem zaplanować zdrową dietę?

Każdy z nas pożąda porządnie wyglądać. W dniu nowoczesnym nasz indywidualny wizerunek w szeregu przypadków jest niezwykle ważnym elementem. Niemniej pomimo tego odpowiedna umiejętność żywienia dla wielu przez cały czas pozostaje zagadką.
Kwiat słonecznika i olej

Zdrowe tłuszcze gwarantem kapitalnego samopoczucia

Dieta przygotowana przez doktor Budwig łączy się z obowiązująca piramidą żywieniową. Bazuje na najzdrowszych składnikach odżywczych, natomiast jej zbilansowanie przypomina bardzo wytyczne diety śródziemnomorskiej. Ma wiele antyoksydantów i kwasów omega-3. Dobre będą także posiłki, które mają olej lniany.